AdSense – přišla bída na kozáky

AdSense - přišla bída na kozákyS Google AdSense experimentuji už od doby, co bylo její zobrazování povoleno na českých stránkách. Přesněji zobrazuji reklamu od 10. prosince roku 2006. Od této doby nás dělí už poměrně velký časový úsek a tak bych rád zrekapituloval to, jak se AdSense na mých webech vyvíjelo a jak se postupně měnil můj názor na něj, jakožto i na celý Google…

Začalo to krásně. Měl jsem sice jen jediný web, ale jeho návštěvnost se pohybovala v rozmezí 300-400 unikátních IP adres denně, což mi mohlo zaručit relativně slušné výdělky. Vyplnil jsem tedy registrační formulář AdSense a čekal, až mě do programu přijmou. Netrvalo to ani tři dny a měl jsem před sebou velký svět businessu. Tedy, alespoň jsem si to myslel…

Ze začátku to bylo fakt skvělé, naskočil mně první dolar a už jsem se nemohl dočkat, až budu mít rovnou stovku. Začal jsem, na jeden český web relativně slušně. Výdělky se pohybovaly někde okolo $1 denně. Návštěvnost stránky navíc stále roste a prosinec, leden i únor se ustálili na částce okolo $30-$36. Jenže březen už nezačínal příliš dobře, v první polovině měsíce jsem vydělal pouhých $10. Jelikož jsem si chtěl zachovat slušný standard, začal jsem zobrazovat reklamu i na, tehdy už slušně rozjetém, Widlákovi. Nakonec se mi povedlo s částkou vyšplhat zase k oněm $30. Vše šlo dobře a to dokonce i v dubnu. Pak to ovšem začalo, zatímco návštěvnost stránek v květnu byla stále stejná, ne-li dokonce větší, výdělky už byly takřka poloviční. Samozřejmě to mohlo být okoukaností reklam, jenže nebylo. Rotace, změna barev nebo celého vzhledu nepomohla. AdSense prostě rapidně klesalo…

Když to tak pokračovalo i v červu, kdy jsem za celý měsíc vydělal sotva $15, rozhodl jsem se AdSense na svých (tehdy už třech stránkách v češtině) webech omezit na minimální možnou míru. Učinil jsem tak, na chvíli se míra prokliku dokonce i zvedla, ale po třech dnech jsme byli zase na strmém sestupu. Začal červenec a za prvních 9 dnů tohoto měsíce jsem vydělal tolik, co dříve za jediný den, neuvěřitelných $1,74.

Trend na českých stránkách je myslím jasný. Nezájem, nebo minimální zájem českých inzerentů, spolehlivě sráží cenu za jedno kliknutí a nezájem uživatelů o reklamu to všechno jen podtrhuje. Moje vize je jednoduchá: Přeorientovat se na zahraniční trh, který nabízí obrovské možnosti a na českých webech postupně přestat zobrazovat reklamu úplně a ty weby, které mě nebudou bavit, zrušit. Bohužel nejsem charita…

Abych zdokumentoval svoje výdělky za celou dobu používání AdSense, dovoluji si ještě přehledný graf:

AdSense - přišla bída na kozáky

*výdělky za prosinec a červenec jsou dopočítány podle průměrných denních výdělků

Pokud Vás zajímá, kolikrát se reklama AdSense přibližně při takových super výdělcích zobrazí vězte, že průměrně tisickrát každý den. Nevím jestli od programu AdSense neupustím úplně, protože pomalu ale jistě mě začíná Google štvát svými monopolními podmínkami, kdy nesmím ani kliknout na svou reklamu a podobně… Nevím, jestli mi Google kvůli tomuto výroku nezatrhne celé AdSense, AdWords, Gmail i Google Analytics, ale co už. Google => 😛

Abych AdSense jen nekřivdil, musím říci, že díky programu Doporučení jsem získal dva plnohodnotné členy a tito členové také tvoří absolutně majoritní část mých výdělků…

Komentářů k příspěvku „AdSense – přišla bída na kozáky“: 7


  1. 1 Dan

    Perfektni nic nezastirajici a informativni clanek. Podle me nejlepsi analyza AdSense na ceskych webech.

    Ten graf mluvi za vse. Jenom me zajima jestli se vsichni jako ceska Internetova „obec“ hromadne zmuzeme k nejake akci 🙂

  2. 2 Machi

    Dan: Díky za pochvalu, podle mě se jako, jak ty říkáš, internetová obec , k ničemu nezmůžeme protože to ani tak nějak nejde. V první řadě musí chtít inzerenti a přiznejme si, že zobrazování AdWords v obsahové síti většinou rapidně zvyšuje náklady a kýžený efekt povětšinou nikde.

    Je to jedno s druhým. Na jednu stranu musí inzerenti chtít, ale aby inzerenti chtěli, musí se lidé chovat slušně a to nedělají. Nemine den, kdy bych kdekoli na českém internetu nenarazil na příspěvky typu „Kdo mi klikne na AdSense?“ atd. Neříkám, že to jinde ve světě není, ale české firmy nejsou ještě natolik „bohaté, aby si mohly dovolit vyhazovat peníze z oken. A pak se div…

  3. 3 boha

    Počuj, ak ti niečo nefunguje tak to nepoužívaj. Neotravuj so sprostosťami, je to úplne jednoduché. Ten graf dokazuje prd a vážne sa musím smiať nad podobnými článkami, na podobných weboch s podobnou návštevnosťou, ako je tento tvoj.

    Jednoducho takto pracháč nebudeš.

  4. 4 sacredmoon

    Zrovna kvůli takovým jako jsem já, se chovají inzerenti neslušně. Scripty google analytics mám potlačené vč. všech takových podobných hloupostí. Bannery se mi na stránkách díky Adblocku vůbec nezobrazují. Jsem jen rád. Je mi jedno odkud pak berete peníze na provoz kvalitních webových stránek. Hlavně, když mě neotravuje ten váš mamon. Nejsem na nějakou advertisingovou masáž zvědavej. A když nechcete dělat charitu, nedělejte. Na vaše místo nastoupí někdo jiný.

  5. 5 Trainzak

    Zajímalo by mě, čím je možné tedy na českých webech rozumně vydělávat. Toto není první článek, kde vidím postupně klesající zisky z AdSense. A je to opravdu pouze tím, že se reklamy okoukají?

  6. 6 Tom@S-phpBB

    uplne suhlasim.Nie je tam jedna vec, s ktorou by som nesuhlasil.Ja mam na to jednu fintu ked z nicoho-nic klesne cena ze klik dam to na dva tri dni prec a potom vratim nazad 😀 .Ako som tu uz pisal ja vidim potencial stranok v reklame forme backlinkov ci sukromnej reklamy v mojom pripade napriklad webhostingovych firiem ci nieco podobne.Ale to je este daleko…

  7. 7 Limatropic

    Pozor pozor,

    Chcete Rapida bez toho abyste sahali do peněženky?
    Mrkněte na tuto adresu: http://vydelek-na-internetu.webzdarma.cz/
    Chce to trpělivost, ale funguje to na 100%. Je dobré zasvětit do tohoto své známé, kteří jsou ochotni chvilku sedět u PC a pomoct Vám. Jinak, Rapid obelstít fakt nejde, řešil jsem tuhle problematiku vcelku dlouho. Prostě si ho musíte stejně koupit…

Přidat komentář

Poznámka: Provozovatel této stránky nenese odpovědnost za obsah komentářů. Odesláním komentáře se jeho autor dobrovolně vzdává nároku na honorář za obsah komentáře.