Sklik.cz – Nejlepší český PPC

Sklik.cz - Nejlepší český PPCTak jsem neodolal. Už několik měsíců experimentuji se systémem Google AdWords, který je sice perfektní, ale… Jak to jen říct… Příliš americký. Google je samozřejmě pojem a to dokonce i u nás. Málokdo ale ví, že není nejúspěšnějším vyhledávačem v české vlasti. Tím je portál Seznam.cz a spolu s jeho PPC systémem se může jednat o velmi úspěšnou a velmi levnou reklamní platformu…

Googlův fulltext je sice nepřekonatelný, nicméně fulltext Seznamu se může přizpůsobovat lokálním podmínkám českého Internetu a tak je v mnoha případech seznamovské vyhledávání úspěšnější. Seznam nabízí jednoduché náhledy stránek, nabízí statistiku vyhledávaných výrazů s v neposlední řadě také skvělou pomůcku – našeptávač.

Sklik.cz

Už několik měsíců jede pod křídly Seznamu reklamní systém Sklik.cz, který je zatím podle množství placených odkazů ve vyhledávání extrémně úspěšný. Sklik.cz má pro obyčejné lidi o pro české firmy několik nezanedbatelných plusů:

  • neplatí se žádný vstupní poplatek jako u Google AdWords
  • inzerent přesně ví, jak je dané klíčové slovo vyhledávané
  • lze začínat s cenou na 0,20 Kč (neuvěřitelných 500 kliků za jedinou stokorunu)
  • vyhledávač Seznamu je nejpoužívanější v ČR
  • nehrozí utrácení peněz za reklamu na partnerských webech
  • má povedené administrační rozhraní (Google AdWords má poměrně nepřehledné rozhraní)

Samozřejmě by se našla i nějaká ta nevýhoda. V současné době za ni považuji pouze nemožnost platit kreditní kartou. Platit lze pouze pomocí seznamovské peněženky, na kterou si můžeme převést peníze z účtu a nebo je poslat pomocí drahé SMS (supernevýhodné). Obrovskou výhodou pro české společnosti je také možnost nechat si zasílat faktury, což samozřejmě americký AdWords umožní jen stěží.

Začínáme se Sklikem

Chcete propagovat svůj projekt o historii výroby chleba? Žádný problém, nepotřebujete mít živnosťák ani nepotřebujete být právnickou osobou. Stačí pouze nabít peněženku Seznamu požadovanou částkou a můžete začít lákat nové návštěvníky. Pokud se vám podaří najít relevantní, hledané a málo komerčně protěžované slovo, máte vyhráno. V mém případě je na klíčové slovo ICQ, které je denně vyhledáváno v neuvěřitelném počtu 21 000, velmi málo inzerentů. Všichni inzerenti mají navíc cenu za proklik evidentně nastavenou na minimu, takže třeba už s 0,21 Kč můžete mít svou reklamu na předních pozicích. Nakonec v počtu dvou až tří inzerentů je pozice odkazu relativně nepodstatná. U Google AdWords jsem za stejné slovo musel platit minimálně 1,1 Kč a za první pozice až 5 Kč a to je pro nepodnikatele opravdu propastný rozdíl…

Jak jsem již napsal ve výhodách výše, systém je podle mého názoru mnohem přehlednější a celkově přítulnější k zákazníkům. Přehled o zůstatku na peněžence je okamžitě přístupný z administračního rozhraní Skliku a teď mě navíc napadá další výhoda a to je cena v korunách. Možná se vám to zdá irelevantní, nicméně převádět dolary na koruny tisíckrát denně není žádná zábava.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Otázka vzniku nové kampaně je pár minut. Stačí zvolit vhodný reklamní text, vhodná klíčová slova, která jdou snadno zjistit právě pomocí statistiky hledání a stanovit optimální maximální cenu za proklik. I když jsem zkoušel 2 Kč jako maximum, pohybovala se skutečná cena někde okolo 0,60 Kč, což je poměrně slušné na klíčové slovo o jednadvaceti tisících zobrazeních.

Nejlepší bude, když si schopnosti služby zkusíte sami. Nakonec můžete využít svůj stávající seznamácký účet a za vytvoření kampaně neplatíte ani korunu. Pokud si budete chtít vyzkoušet i samotný ostrý provoz služby, není větším problémem dobít peněženku minimální částkou 100 Kč a pár dnů si reklamy zkusit. Přeji hodně zábavy…

Komentářů k příspěvku „Sklik.cz – Nejlepší český PPC“: 6


  1. 1 Dan

    Sklik vypadá dobře jenom nemůžu najít, zda nám také nabízí možnost vydělat si publikováním jejich reklam (aka AdSense). Jelikož sami uvádí, že inzeráty jsou zobrazovány jenom „..na vyhledávači Seznam.cz, ve službě Seznam Zboží a v Sbazaru.“ předpokládám, že žádnou kontextovou variaci publisherům zatím nenabízejí.

  2. 2 Machi

    Dan: Nenabízejí a doufám, že ani nebudou. Z pohledu webmastera sice AdSense zbožňuju, ale z pohledu inzerenta na AdWords mně maximálně tak přidělává práci s jeho zakazováním. Reklama na webech nebude NIKDY ani zdaleka dosahovat účinnosti reklam přímo ve vyhledávači…

  3. 3 Dan

    Tak dovolil bych si částečně nesouhlasit.
    Máš asi pravdu, že dobře se umístit mezi placenými výsledky z vyhledávače Ti určite přivede větší množství čitatelů / zákazníků ovšem nevím jak se dá změřit jejich „CTR efektivita“. Neboli stanou se platícími zákazníky spíše návštěvníci z vyhledávače nebo přesněji targetovaní „kontextoví“ návštěvníci z webu stejného zaměření jako je Tvůj?
    A potom také nesmíme zapomenou na výši nákladů na klik na Tvá klíčová slova. Slušné umístění ve vyhledávači (max tak do 3 strany výsledků pro Google) Tě asi bude stát nepoměrně více než třeba inzerce na wellmi dobře 😉 a podobně zaměřeném populárním blogu, jehož návštěvníky máš velikou šanci ihned natrvalo získat pro blog svůj.

  4. 4 harry

    no ty vole, doufam, ze po tech letech uz si zjistil, kdo ze to vladne ppc. napovim jen, ze seznam to fakt neni 😀

  1. 1 try this
    Trackback 11. 8. 2017 2:13
  2. 2 free online store business plan
    Trackback 24. 8. 2017 8:04

Přidat komentář

Poznámka: Provozovatel této stránky nenese odpovědnost za obsah komentářů. Odesláním komentáře se jeho autor dobrovolně vzdává nároku na honorář za obsah komentáře.