Nevěřte potulným kupujícím webů

Nevěřte potulným kupujícím webůV poslední době jsem na Internetu objevil velké množství podnikavců spoléhavších na klasickou blbost lidí. Tito podnikavci zjistili, že vlastnit stovky webů s reklamou je opravdu lukrativní job a proč ty weby vytvářet, když je můžu jednoduše koupit. Buďte si však jistí, že většina z těchto lidí se vás bude snažit natáhnout jak to maximálně půjde.

Tito lidé vám budou tvrdit, že na PageRanku vůbec nezáleží, že je to naprosto zbytečná veličina, budou vám tvrdit, že Alexa rank a podobné ranky jsou také k ničemu. Když jim namítnete, že vyděláváte na AdSense desítky či stovky dolarů měsíčně, jen mávnou rukou a řeknou, že jste si to mohli taky klidně vymyslet. Nepomůže ani přiložený screenshot. Tito zájemci budou váš web trvale shazovat a budou si postupně budovat kolbiště pro výsledný útok, kdy vyrukují s něčím ve smyslu: „Podívejte, vaše stránka stojí s prominutím za ho*no, buď mi ji prodáte za polovinu mé minulé nabídky nebo si shnijte v chudobě“.

Podle mého názoru má však potenciál každý web na internetu, který se drží dvou primitivních pravidel. A sice musí obsahovat kvalitně psané články – o čemkoli, je to úplně jedno, kvalitní článek si své čtenáře VŽDY najde, někdy více, někdy méně. Druhým pravidlem je samozřejmě alespoň menší optimalizace pro vyhledávače, to je ale dnes například s WordPressem samozřejmost.

Neprodávejte ho…

Když se zamyslíte trochu do hloubky, tak je sice hezké, že vám kupující nabídne desetinásobek ceny, ale je to do budoucna poměrně zbytečné. Spousta článků je velmi trvanlivého charakteru, mnoho článků bude aktuální i za deset či dvacet let. Internet se již nebude tolik vyvíjet, aby se zcela změnila jeho filosofie. Pokud si spočítáte, že postupem času váš web jistě získá větší PageRank a jistě dosáhne lepších pozic ve vyhledávačích (je to opravdu jen otázka času), je nasnadě, že se může stát třeba trvalým zdrojem slušných příjmu po dobu mnoha let, i když jej nebudete vůbec aktualizovat. Jediným břemenem bude nadále platba hostingu…

Když už se webu chcete zbavit…

Pokud se ale opravdu rozhodnete svého webu zbavit, je škoda jej rušit a pracně vybudovaný obsah mazat. Doporučuji web prodávat třeba pomocí aukčních systémů, kdy se zpravidla dostanete skutečně na cenu, kterou web opravdu má, protože spousta zájemců bude ochotna jít na horní i za horní hranici jeho skutečné ceny. Poměrně relevantní informace o ceně webu vám poskytne třeba dnScoop. Pokud vám ale záleží na obsahu, vykašlete se na prodej a web někomu darujte, někomu, kdo vám zaručí, ze se o něj bude starat. Komunita si toho pak klidně nemusí ani všimnout.

komentář k příspěvku „Nevěřte potulným kupujícím webů“: 1


  1. 1 Dan

    Podle mě je jedním z nejrelevantnějších faktorů návštěvnost webu.
    Alexa rank (přesto, že má velký kredit u různých reklamních programů) se dá celkem lehce našvindlovat, Google PageRank je o dost spolehlivější (i když má svá omezení např. nerozpozná placené linkování), avšak statistika unikátních návštěvníků jak dodávána třeba od Google Analytics je 100% nejspolehlivější. I když, teoreticky, i tato se dá vybudovat nečestne používáním služeb placených návštěv/traffiku.

Přidat komentář

Poznámka: Provozovatel této stránky nenese odpovědnost za obsah komentářů. Odesláním komentáře se jeho autor dobrovolně vzdává nároku na honorář za obsah komentáře.