Blog může mít opravdu každý

Blog může mít opravdu každýVzhledem k tomu, že má naše země, stejně jako většina civilizovaných států, ústavu, která alespoň formálně zaručuje rovnoměrné postavení ve společnosti a rovnoměrná práva, si u nás může zřídit internetový deníček opravdu kdokoli. Nezáleží na věku, pohlaví, ani barvě pleti. Bohužel ale nezáleží ani na vyjadřovacích schopnostech, na schopnosti psát kvalitní texty a psát podle pravidel českého pravopisu.

Pravidelně objevuji pomocí bookmarkovacích služeb bezpočet různorodých blogů. V poslední době však radikálně stoupá počet blogů, které jsou přesně tou stinnou stránkou toho, že nám bylo umožněno svobodné žití. Příspěvky jsou na takových blozích zpravidla psány velmi často, někdy je počet článků roven i desítce během jediného dne. Účel je jednoduchý, linkovat, linkovat, linkovat. Když autor napíše jeden článek, který mu stejně nikdo neposune v bookmarkovacích službách vpřed, nemá to valný přínos. Když ovšem autor napíše článků deset, tak nezáleží na jejich kvalitě a celá linkovací stránka je pak krásně zaspamovaná. Pak už jen stačí vytvořit si více účtů a označovat si jako oblíbené vlastní články. Hotové dílo zkázy.

Jak poznám špatný blog

Samozřejmě špatný blog není myšlen v žádném případě dle tématického zaměření nebo dle designu. Špatný blog obsahuje články o ničem, články, které nedávají smysl a v neposlední řadě hlavně naprostou ignoraci typografických zásad a v ještě horším případě i interpunkce. Příklad:

Včera bylo krasně ,svýtilo slunícko a je jsem se zase prochazel ze svym pejskem po nábřeží .Dnes uz tak krasne neni ale presto jsem šel ven. Ale stejne nevím,ejstli mám koupit plnotucne nebo polotucne mléko.

Špatný blog také obsahuje povětšinou obrovské množství reklamy, které svým počtem zdaleka převyšuje schopnosti reklamního systému najít relevantní reklamy. Takže plocha, kterou reklama vyplňuje, zaujímá zhruba třetinu celkového obsahu blogu a generuje naprosté ptákoviny. Autor má pak radost, že jeho blog vydělává 10 centů denně a snaha o vyšší výdělky v něm evokuje zvyšování množství reklamy, až se postupně dostane na horní hranici pravidel daného reklamního systému.

Dalším znakem může být ponechání originálního vzhledu. V poslední době pozorovatelná hlavně nechutná výchozí šablona WordPressu. Ignorace vyšperkování designu blogu ukazuje, že autorovi jste pravděpodobně ukradení a že se zaměřuje opravdu jen a pouze na mizivé množství zisků z reklamy.

Nelze nezmínit fenomén posledních dnů. Honba za vyššími zisky donutila autory blogů přestat psát a začít parazitovat na úspěchu a hlavně úsilí jiných. Řeč je povětšinou o YouTube videích. Na seriózním blogu nemají tyto články bez textu prostě co dělat. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale dát vědět o dobrém videu lze přeci pouhým odkazem v článku nebo odkazem na linkovacích službách. Výjimku samozřejmě tvoří deníčky, které jsou na videa zaměřeny.

Jak poznám špatný článek

  • kombinování psaní bez diakritiky a s diakritikou – pro jazykově nadanější naprosto degraduje jakoukoli informační hodnotu článku, některým dělá čtení slov bez diakritiky dokonce i problémy (vyzkoušeno na několika lidech)
  • autor píše, tak jak ho to napadne – jinými slovy naprostá ignorace slovosledu, přeskakování děje, vracení se k dřívějším věcem na naprosto neadekvátním místě, prostě neuspořádaný tok myšlenek (opět dochází k degradaci obsahu)
  • typografická pravidla – autor se povětšinou neláme hlavu s tím, že za čárkou je mezera a před ní ne, je mu to jedno, stejně jak je mu jedno, jestli to někomu vadí nebo ne (například já v těchto případech výlučně zavírám stránku blogu)

Samozřejmě můžete namítnout, že takové blogy nemám číst. Jistě, já je nečtu, ale když je jimi zabombardováno Linkuj.cz, Jagg.cz i vybrali.sme.sk, tak se opravdu začíná jednat o výrazné obtěžování chytřejších autorů blogů. Když se do vás začne navíc ještě naprosto bezpředmětně navážet majitel takového blogu, je o zábavu vystaráno.

Na závěr jedna rada: nejvyšší návštěvnosti nedosáhnete publikováním mnoha hňupin, dosáhnete jí publikováním obsahově zajímavých textů a navíc z budoucího hlediska psaním o zajímavých a často vyhledávaných věcech.

Komentářů k příspěvku „Blog může mít opravdu každý“: 6


  1. 1 Hero

    S oddílem „Jak poznám špatný článek“ souhlasím, ale podobná kritéria (jako jsou třeba v druhém bodě) by třeba nesplňoval nějaký surrealistický blog (který jsem ovšem ještě neviděl). Podobný pokus by mohl být kvalitní (i když asi ne moc oblíbený), a proto bych ho neházel do stejného odpadkového pytle internetu s ostatními. 🙂

  2. 2 seeder

    no podle mně je určitá hranice videí tolerovatelná

  3. 3 yderf

    dobry text

  4. 4 --==[FReeZ]==--

    A jak se pozna dobry weblog? (mysleno po obsahove strance)

  5. 5 Machi

    4: No to si musí každý už určit sám 🙂

  6. 6 M*

    V článku mně chybí odstaveček o hejbátkách, jestli to tak mohu nazvat. Myslím tím ::blogííízzzkkkííí:: slečen, které se doslova vyžívají v co možná nejroztomilejších obrázcích, pokud možno animovaných a volných rozměrů 🙂

Přidat komentář

Poznámka: Provozovatel této stránky nenese odpovědnost za obsah komentářů. Odesláním komentáře se jeho autor dobrovolně vzdává nároku na honorář za obsah komentáře.