Redukujeme Google AdSense

Redukce AdSense může přinést jedině pozitivaJak si pravidelní čtenáři možná všimli (doufám, že nějaké pravidelné čtenáře mám), je od včerejšího dne na tomto blogu opravdu radikálně zredukováno množství reklamy. V tomto krátkém článku bych rád nastínil důvody, které mě k tomuto kroku vedly…
Dříve se na tomto bloku nacházely dva bloky o maximální možné velikosti. Prvním z nich byl široký proužek 728×90 pixelů, který se nacházel v pravém menu a druhým velký obdélník 336×280 pixelů, který čněl nad vším obsahem, hned pod hlavičkou blogu. Dohromady dostáváme neuvěřitelný obsah 159 600 pixelů. Nový rozměr reklamní plochy je klasický banner o formátu 468×60, což činí 20 080 pixelů (zhruba 13% původní reklamní plochy). Tento reklamní blok se nachází pouze jedenkrát na stránce o to navíc pouze u článků. Jedině tak je totiž možné zobrazovat na svém webu skutečně relevantní reklamu a to jak vzhledem k obsahu článku, tak vzhledem k závratně nízkým česky hovořícím AdWords inzerentům.

Ještě nedávno jsem se v honbě za každým dolarem snažil dopovat své stránky obrovským množstvím reklamy, jenže nějak jsem si neuvědomoval, že vzbudím u svých čtenářů dojem nenažraného dolarůchtivého kapitalisty. S takovým dojmem je váš blog pak minimálně linkován a získávat čtenáře je opravdu složité a, ač si to přiznáme nebo ne, čtenáři stáje jsou tím nejdůležitějším, co může blog mít. Jsou základem jak dobré motivace k psaní článků, tak samozřejmě zisků ze zobrazování reklamy.

Samozřejmě s malým počtem čtenářů jde ruku v ruce také nízká míra prokliku. Podmínky AdSense mi její zveřejnění neumožňují, nicméně musím říci, že byla míra prokliku daleko pod mými představami a vzhledem k tomu, že reklama tvořila zhruba pětinu veškeré viditelné plochy webu, byla opravdu proklatě nízká. Od „odtržení si od huby“ očekávám minimálně srovnatelný počet kliknutí při nižším počtu zobrazení reklamy, protože reklama bude jednak mnohem relevantnější a také bude tvořit příjemný doplněk k obsahu webu. Už nechci uživatelům cpát pod nos tuny reklam, jak to dělá dnes naprostá většina blogů.

Zkuste se vžít do role návštěvníka v podstatě náhodného blogu. Přicházíte například z Googlu po vyhledání velmi zajímavého článku, načítá se a místo textu se zobrazuje podivná anglická reklama. Řekněme, že 30% internetových poměrů neznalých uživatelů už v tuto chvíli (nevididíc obsah) zavírá nově otevřené okno. Ten 70% zbytek si s nelibostí přescrolluje na článek, někteří si jej třeba i přečtou. Podle mého názoru bezprostředně po přečtení odejde minimálně dalších 30% uživatelů. Čtyřiceti procentní zbytek se dělí na dvě poloviny. Jedna reklamu ignoruje buď humanoidně nebo technicky (AdBlock, firewall) a prochází si blog. Zbylá polovina se teoreticky dělí na uživatele, které obsah reklamy zajímá a na uživatele, které obsah reklamy nezajímá, ale mají dobré srdce :). Ti první mohou kliknout třeba i 20× denně a přitom jim nezáleží na zprostředkovateli reklamy. Ti druzí naopak úzkostlivě hlídají podobu a kvalitu obsahu webu. Pokud obsah shledají skvělým a reklamy není příliš mnoho (!!!), kliknou, aby přispěli… Už jen pro tuto jednu polovinu z klikavců se vyplatí šetřit reklamou. Nebojte, uživatelé si ji stejně cestu k reklamě, byť je sebemenší, najdou.

Poslední moudro, které bych vám rád vtloukl do hlavy je pozice zobrazování reklamy. Dlouhodobým sledováním úspěšnosti AdSense, na svém relativně hojně navštěvovaném webu, jsem zjistil, že nejvíce úspěchu sklízí opravdu malá a hlavně dobře integrovaná reklama. Doporučuji dávat reklamu přímo do těla článku. Jakékoli reklamní bloky v menu nebo v hlavičce se nesetkají s přílišným úspěchem…

(Podobnost s nejčtenějším seriózním weblogem v ČR je čistě záměrná…)

Komentářů k příspěvku „Redukujeme Google AdSense“: 3


  1. 1 mohy

    mozno prave kvoli tym co ,,maju dobre srdce,, tych zadavatelov reklamy nie je dost na ziskanie dostatocneho mnozstva relevantnej reklamy na vacsie mnozstvo reklamneho priestoru. Zadavatelia totiz samozrejme vedia, ze clovek na reklamu sice klikne, ale z velkej casti ich obsah nezaujima ale maju len ,,dobre srdce,,. Suhlasim s tym, ze primerany objem relevantnej ansense reklamy skutocne obohacuje obsah webu, ako vsak dosiahnut aby boli spokojne vsetky tri strany tj. bloger, zadavatel i citatel, na to odpovedat nedokazem. Ak to niekto dokaze, rad sa priucim…btw.mnozstvo reklamy napr. na hulanovom blogu je fakt nechutne.

  2. 2 Machi

    1: Jenže to máš těžko, ono zase nebýt těch s dobrým srdcem, tak nevyděláváš skoro nic. Za sebe ale musím říct, že když jsem zkoušel adwords, tak první co jsem udělal bylo omezení zobrazování pouze na vyhledávač google :/ Takových bude asi naprosto majoritní většina, ono totiž když lidi něco hledají v Googlu, tak je milionkrát větší šance, že mají skutečně o inzerentův produkt zájem…

  3. 3 Kamila

    Jestli poznámkou v závorce na konci článku narážíš na úžasného, bezchybného, všestranného a všemi obdivovaného autora dobře udělaného blogu, tak právě on má na svých stránkách reklamy Google přes celou obrazovku. Asi už nemá co psát, tak tam cpe reklamy 🙂

Přidat komentář

Poznámka: Provozovatel této stránky nenese odpovědnost za obsah komentářů. Odesláním komentáře se jeho autor dobrovolně vzdává nároku na honorář za obsah komentáře.